fbpx
Kundeservice: 50 10 10 90

Ofte Stillede Spørgsmål

Få svar på de mest gængse spørgsmål

Generelle vilkår og betingelser ved handel med Phonetrade ApS Disse generelle vilkår og betingelser gælder, når du som forbruger (”kunden”) indleverer en enhed til servicering samt færdes i vores forretninger ("butikken") ejet af Phonetrade ApS (”Phonetrade”). 1. Generelt Kunden tilkendegiver ved ingåelse af enhver handel med Phonetrade, at denne er myndig jf. gældende lovgivning. 2. Pris Alle serviceringspriser kan variere fra dag til dag. 3. Indlevering 3.1. Kunden skal, hvis de ønsker, at beholde det indhold, der er på deres enhed, tage en sikkerhedskopi af enheden inden indlevering og Phontrade tager ikke ansvar for eventuelt mistet indhold. 3.2. Indlevering foregår fysisk i butikken. 3.3. Phonetrade forbeholder sig retten til at afvise enhver servicering. 4. Betaling 4.1. Betaling sker ved endt servicering 4.2. Kunden kan betale med følgende betalingskort: Visa/Dankort samt internationale betalingskort såsom Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB samt kontanter. 5. Udlevering 5.1. Kunden kontaktes efter endt servicering, hvorefter denne kan afhente enheden. 5.2. Udlevering sker fysisk i butikken. 5.3. Udlevering kan kun ske til den kunde der indleverer enheden og der skal fremvises billed-ID. 5.4. Afhentes enheden ikke af kunden inden for 3 måneder, så overgår ejerskab af enheden til Phonetrade. 6. Garanti 6.1. Phonetrade yder to års funktionalitetsgaranti på serviceringen fra udleveringstidspunktet. 6.2. Funktionalitetsgarantien omfatter den reparerede del samt alle dele som berøres i forbindelse med serviceringen. 6.3. Fejl eller mangler på enheden som følge af serviceringen, skal snarest muligt efter opdagelse rapporteres til butikken, hvor serviceringen er udført. 6.4. Garantien frafalder, hvis enheden har lidt overlast. 6.5. Garantien frafalder, hvis enheden er væskskadet. 6.6. Garantien frafalder ved serviceringer foretaget af andre end Phonetrade. 7. Montering af panserglas 7.1. Montering af panserglas er gratis, hvis enten enheden eller panserglasset er købt hos Phonetrade. 7.2. Phonetrade yder ikke garanti på panserglas eller effekten af disse. 8. Klageadgang Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jocabsons vej 35 2500 Valby Telefonnummer: 4171500 E-mail: kfst@kfst.dk 9. Force Majure Phonetrade er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Phonetrades kontrol. 10. Persondatapolitik For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har købt samt oplysninger om din betaling. Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne ekspedere din ordre samt levere din vare til dig. Vær opmærksom på, at du har ret til, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger. Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til info@phonetrade.dk. Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes. Personoplysninger opbevares af reklamations- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Købe- og Bogføringsloven. Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil. Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Post Nord i forbindelse med forsendelse af din ordre. 10.1 Behandling af kundetelefoner Phonetrade anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering til servicering. Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Phonetrade den så vidt muligt. Derudover har Phonetrade truffet kontraktuelle foranstaltninger, for at beskytte kundens data. Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke. Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”. Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får tilgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven. Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Phonetrade berettiget til, at rejse erstatningskrav for tab, som Phonetrade måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer. Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf. Den dataansvarlige er: Phonetrade ApS Bülowsgade 68 8000 Aarhus C Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til: Datatilsynet Borgergade 28, 5 1300 København K Tlf. 33193200 E-mail: dt@datatilsynet.dk 11. Forbehold Phonetrade tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet. 12. Rettigheder Webstedet og alt dets indhold ejes af Phonetrade, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Phonetrade. 13. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser Phonetrade forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.
For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har købt samt oplysninger om din betaling. Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne ekspedere din ordre samt levere din vare til dig. Vær opmærksom på, at du har ret til, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger. Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til info@phonetrade.dk. Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes. Personoplysninger opbevares af reklamations- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Købe- og Bogføringsloven. Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil. Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Post Nord i forbindelse med forsendelse af din ordre. 10.1 Behandling af kundetelefoner Phonetrade anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering til servicering. Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Phonetrade den så vidt muligt. Derudover har Phonetrade truffet kontraktuelle foranstaltninger, for at beskytte kundens data. Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke. Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”. Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får tilgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven. Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Phonetrade berettiget til, at rejse erstatningskrav for tab, som Phonetrade måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer. Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf. Den dataansvarlige er: Phonetrade ApS Bülowsgade 68 8000 Aarhus C Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til: Datatilsynet Borgergade 28, 5 1300 København K Tlf. 33193200 E-mail: dt@datatilsynet.dk
Du kommer blot forbi en af vores butikker, så finder vi tid til dig.
Hvis der er tale om en iPhone reparation, tager det som regel 30 min til 1 time at få repareret, alt efter travlhed i den pågældende butik, samt om de nødvendige reservedele er på lager. Hvis der er tale om en iPad reparation, tager det som regel 48-72 timer, eftersom denne reparation er mere omfattende og tidskrævende, da den har brug for tid til at hærde. Dette afhænger også af travlhed i butikken og at reservedelen er på lager.
Hvis du blot kommer forbi en af vores butikker, kan vi have din telefon klar samme dag, dog med forbehold for travlhed i butikken.
Når du får repareret din enhed hos os, har du jf. dansk lovgivning 2 års reklamationsret. Denne ret til at reklamere betyder, at hvis der skulle være problemer med din reparation inden for de første 6 måneder, er du berettiget til at få udbedret problemet på vores regning. I perioden 6.-24. måned er det herefter op til dig at påvise, at det er vores ansvar, at du oplever problemer med din reparation.

Garanti for reparation  Phonetrade yder 2 års funktionalitetsgaranti på alle* reparationer, som vi foretager i vores butikker. Funktionalitetsgarantien starter så snart den servicerede enhed tilbageleveres til kunden. Funktionalitetsgarantien omfatter alle dele som berøres for at foretage den udførte servicering. Phonetrade anbefaler, at kunden tager en sikkerhedskopi inden indlevering af en enhed til  og tager ikke ansvar for mistet indhold i forbindelse med reparationen.

*Undtagelse: ved batteriskift gives 6 måneders garanti grundet kundens påvirkning på slidtagen. På væskeskadede enheder gives der inden garanti. Dette vil fremgå af kvitteringen.

Anvendelse Ønsker du som kunde at gøre brug af din garanti, skal du henvende dig der hvor du har fået din enhed repareret. Herefter vil din enhed blive undersøgt, hvorefter vores tekniker vil komme med en vurdering. Såfremt skaden vurderes at skulle repareres på garantien, vil påbegyndes snarest muligt efter indlevering. Du vil inden reparationen blive oplyst om den estimerede reparationstid.

Reklamationsretten på din telefon bortfalder, ligeså snart telefonen har været tabt eller lidt andre former for synlig overlast. Ved reparationer ved os, beholder du stadig din 24 mdrs reklamationsret ifølge købeloven, så du er stadig dækket af retten til at reklamere over andre fejl og mangler hos dit teleselskab.
Alle reservedele hos Phonetrade er af original/oem kvalitet, hvilket betyder, at du ikke kan se forskel på en original skærm som sidder i enheden fra ny og vores skærm.
Hos PhoneTrade bliver alle vores dygtige teknikere og ekspedienter nøje instrueret i at behandle alt følsom persondata forsvarligt, ifølge persondataloven. Der bliver ikke slettet noget data fra din telefon/tablet ved indlevering til reparation. Hvis der mod al forventning, skulle være behov for at slette din data, vil du blive kontaktet først.
Vores teknikere skal bruge din kode til at teste alle funktioner før reparationen og efter reparation, for at sikre sig, at alt virker som det skal, inden vi afleverer den tilbage. Alt data bliver behandlet ifølge persondataloven.
Du er meget velkommen til at vente i en af vores butikker, mens vi udbedrer skaden på din enhed.
Hvis du og din virksomhed, ønsker en firmaaftale, kan I blot udfylde formularen på vores hjemmesiden, så bliver I hurtigst muligt kontaktet af vores repræsentant, som vil sørge for at I får en aftale.
Du kan i alle vores butikker, betale med alle gængse betalingskort. Vi modtager også bank overførsler og fakturabetalinger*. *For at kunne få kredit til fakturabetalinger, kontakt venligst vores kundeservice på 50 10 10 90. Gælder kun for virksomheder og offentlige institutioner.