NYHED! Vores butikker har fået forlængede åbningstider i hverdage og lørdage, se åbningstider i bunden af hjemmesiden

Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle køb, salg og reparationer på PhoneCare.dk. Betingelserne frafalder kun i tilfælde af anden skriftlig aftale mellem køber/sælger og PhoneCare.dk

Generelle oplysninger

PhoneCare ApS
Eliasgade 10
2300 København S
info@phonecare.dk
+45 51 511 511
CVR: 37 44 57 70

1. Betaling og priser

Betaling af din bestilling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Vi godtager betaling med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, eDankort samt internationale betalingskort som Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB. Der tages gebyr ved betaling på PhoneCare.dk.

Dankort: kr. 1,39

Visa/Dankort: kr. 1,39

Danske EC/MC/VI: 1,50% af transaktionsbeløbet

Udl. EC/MC/VI: 2,90% af transaktionsbeløbet

JCB: 3,75% af transaktionsbeløbet

Din sikkerhed betyder meget for os, og betalingen foregår derfor på en SSL-krypteret side. På den måde er det kun kortindløseren, der får adgang til dine betalingsoplysninger, og Phonecare.dk kan på ingen måde se eller gemme disse data. På den måde sikrer vi dig bedst mulig håndtering af din betaling, når du handler hos os. Ved din godkendelse af betalingen, reserveres pengene på din konto, men vi trækker først beløbet, når din enhed bliver afsendt til dig. Du modtager desuden altid en kvittering for dit køb via e-mail. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@phonecare.dk

Som kunde hos PhoneCare.dk må du maksimalt benytte én rabatkode pr. køb. Du kan altså ikke skrive to forskellige koder på hver 10% og derved få 20% i alt. Det er den første kode, du skriver, der er gældende.

Alle reparationspriser på PhoneCare.dk er angivet i danske kroner (DKK) inkl. dansk moms (25%).

Alle brugte enheder på PhoneCare.dk er angivet i danske kroner (DKK), men uden dansk moms (25%), da de er solgt via brugtmomsordningen.

Priserne er dagspriser. Aftaler med PhoneCare.dk indgås udelukkende på dansk.

2. Levering

Vi bestræber os på at levere din bestilling hurtigst muligt, ofte indenfor 3-4 hverdage, hvis andet ikke er aftalt skriftligt mellem køber og PhoneCare.dk – dog kan der forekomme længere leveringstid på op til 10 hverdage, såfremt enheden er udsolgt – dette vil vi meddele kunden. Leveringen sker til den adresse, du har angivet ved indtastning af dit køb på PhoneCare.dk. Oplyste leveringstider er vejledende og kan derfor afvige. Kontakt os for nærmere information omkring dette.

3. Salg af telefon til PhoneCare.dk

3.1 Man foretager et salg til PhoneCare.dk, ved at udfylde en salgsformular på webstedet – her angiver man hvilken enhed man sælger og definerer standen af denne. Ud fra disse informationer får man oplyst en vejledende pris.

3.1.2 Vi hos PhoneCare.dk forbeholder os retten til at ændre den vejledende pris, såfremt den indsendte/indleverede enhed ikke lever op til de angivne stand-oplysninger, som nævnt i punkt 3.1.

3.1.3 PhoneCare.dk forbeholder sig retten til at afvise enhver enhed – uanset stand.

3.1.4 Det er først når PhoneCare.dk har modtaget og godkendt enheden, at salget af enheden er gennemført.

3.1.5 Vi overfører pengene inden for 7-10 hverdage, efter modtagelse og gennemgang af din enhed.

Hvis du sælger en enhed til os, kan du vælge at komme ind i vores butik med den, eller at få tilsendt en frankeret kuvert hvor portoen er betalt. Levering sker med Post Danmark og er forsikret. Vi leverer til alle adresser i Danmark.

4. Fragt

Der er altid GRATIS fragt uden omdeling på alle vores ordre, uanset om du sælger eller køber en enhed.

Hvis du sælger en enhed til os, kan du vælge at komme ind i vores butik med den, eller at få tilsendt en frankeret kuvert hvor portoen er betalt. Levering sker med Post Danmark og er forsikret. Vi leverer til alle adresser i Danmark.

BEMÆRK:

Det er MEGET VIGTIGT at du afleverer den returkuvert du modtager fra os, på POSTHUSET. Hvis den bliver smidt i en rød postkasse bliver den ikke scannet som pakke, og er derfor IKKE forsikret hvis den bortkommer.

Pakker der IKKE er scannet på posthuset, tager PhoneCare.dk IKKE ansvar for.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til info@phonecare.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

Se afsnit om fortrydelsesret ved reparationer længere nede i disse betingelser.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk vi ikke yder fortrydelsesret på varer købt fysisk i vores butikker.

Kontakt skal ske til følgende adresse:

PhoneCare ApS

CVR: 37 44 57 70

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret i forbindelse med reparationer

Fortrydelsesfristen på 14 dage løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret. I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret. Rimelige omkostninger dækker over materialer og arbejdstid.

Proceduren for at udøve fortrydelsesretten er som ovenfor beskrevet.

5. Modtagelse

5.1. PhoneCare.dk forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 3.1. såfremt enheden ikke er modtaget inden for 14 dage efter der er udstedt et pakkelabel.

5.2. Enheden er modtaget når den er udleveret til PhoneCare.dk.

5.3. PhoneCare.dk tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelefoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.

6. Særlige forhold

6.1. Hvis enheden er enten Apple-ID låst, ikke er korrekt i forhold til de oplysninger der er afgivet af kunden eller på anden måde er låst, fx SIM-låst, ud fra formularen nævnt i punkt 3.1, forbeholder PhoneCare.dk sig retten til at overskride den normale behandlingstid og processen med betalingen kan blive tilbageholde. I disse eller lignende tilfælde vil PhoneCare.dk kontakte kunden telefonisk inden for 3 hverdage fra modtagelse. Herefter vil PhoneCare.dk kontakte kunden på anden vis, typisk skriftligt, indenfor 5 hverdage.

6.2. Hvis PhoneCare.dk sammen med kunden ikke kan løse problemerne nævnt i punkt 6.1. og/eller nå til enighed, er det for kunden til enhver tid muligt at få tilbagesendt sin enhed retur. Dette sker mod et gebyr på 55 kr. for at dække omkostningerne forbundet ved dette.

6.3. Hvis PhoneCare.dk ingen tilbagemelding får fra kunden/ikke afhjælper PhoneCare.dk eller selv bringer problemerne nævnt i punkt 6.1 i orden inden for 8 uger fra modtagelsen af enheden, overgår ejerskabet af enheden til PhoneCare.dk.

6.4. Hvis enheden, som ønskes at sælges, som nænvt i punkt 6.1 er SIM-låst eller Apple-ID låst, fratrækker PhoneCare.dk et behandlingsgebyr fra købsprisen på enheden på i alt 200 kr.

6.5. Da vi handler med brugte varer og trader med diverse leverandører, betyder det at vi får leveret telefoner fra hele verdenen. Det kan derfor forekomme at enhederne stammer fra lande hvor der er andre funktionskrav, hvorfor det kan betyde at kamera lyden f.eks. ikke kan slåes fra. Der kan derfor ikke reklameres for landebestemte funktioner på de købte enheder.

7. Risikoen for varerne

En retmæssig reklamation kan ske, hvis varen er blevet beskadiget eller forringet. Skyldes skaderne uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side, godtager PhoneCare.dk ikke reklamationen.

Vi anbefaler dig at gemme den originale emballage, da varen ved evt. reklamation anbefales returneret i original emballage.

8. Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved indsendte reklamationer skal udgifter for afsendelse selv afholdes af afsender og PhoneCare refunderer derfor ikke fragtomkostningerne. Ved uberetigede reklamationer opkræves et gebyr for diagnose og behandlingstiden herved samt tilbageforsendelsen af varen på i alt 199 kr. Vi bestræber os på, at behandle reklamationer inden for 7-10 hverdage efter modtagelse af varen men under visse omstændigheder kan det tage længere tid - i disse tilfælde vil PhoneCare tage kontakt til afsender.

OBS! Ved selvforskyldte skader er enheden IKKE dækket af reklamationsretten - dvs.: Ved ødelagt skærm, bagcover, tab, væskeskader og lign. Skulle din enhed mod forventning være fejlbehæftet, skal du være opmærksom på at ved enkelte reparationer kræves det, at enheden efterfølgende opdateres, dette medfører alle data går tabt. PhoneCare.dk kan ikke gøres ansvarlige for tabt data, ved reparation.

Såfremt du skulle være så uheldig at der skulle opstå en skade eller fejl på din telefon, udfyld da venligst vores skadesformular her.

Reklamationer skal sendes til:

PhoneCare ApS

CVR: 37 44 57 70

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Da reparationer er tjenesteydelser, er der som udgangspunkt ikke 2 års reklamationsret. Der er dog 3 års forældelsesfrist på reparationer, og kontakt os gerne hurtigst muligt, så vi har mulighed for at udbedre fejlen. PhoneCare.dk yder 6 måneders reklamationsret på batteri samt sliddele.

9. Garanti

PhoneCare.dk sørger for at din købte enhed fungerer efter hensigten. Vi gennemtester altid alle enheder inden afsendelse, så du får en enhed som fungerer som den skal. PhoneCare.dk kan ikke holdes ansvarlig for fejl på enheden, der kan forekomme som følge af tab og/eller udsættelse for væske. Skulle din enhed mod forventning være fejlbehæftet, skal du være opmærksom på at ved enkelte reparationer kræves det, at enheden efterfølgende opdateres, dette medfører alle data går tabt. PhoneCare.dk kan ikke gøres ansvarlige for tabt data, ved reparation. Vi tilbyder altid 24 måneders reklamationsret på dit køb.

10. Oplysningspligt

Du modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb eller salg på PhoneCare.dk. Ordrens informationer opbevares af PhoneCare.dk i op til 5 år i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt for dig at tilgå ordrekvitteringen via vores website. Ønsker du et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, skal du sende en e-mail til os på info@phonecare.dk.

11. Forbehold

Vi forbeholder os retten til at ændre vores handelsbetingelser løbende. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig opdateret på dette område.

12. Copyright ©

Alle tekster og billeder på shoppen er ejet af enten PhoneCare.dk eller vores leverandører, og misbrug kan medføre politianmeldelse. Har du spørgsmål til noget så tøv ikke med at kontakte os! Vi kan altid kontaktes på e-mail: info@phonecare.dk eller på telefon (+45) 70 60 59 60.

13. Persondatapolitik

Hos PhoneCare.dk forstår og respekterer vi vigtigheden af privatliv på internettet. For at du kan indgå aftale omkring køb med os på PhoneCare.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Ved salg af din enhed gælder samme regler og oplysningsindsamling. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos PhoneCare.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos PhoneCare.dk ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på PhoneCare.dk er PhoneCare.dk ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til PhoneCare.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos PhoneCare.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til PhoneCare.dk ApS via e-mail info@phonecare.dk. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen og andre personoplysninger afsløres aldrig til andre, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion.

Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort information eller personlige data til nogen tredje part uden din forudgående aftale.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@phonecare.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen,

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

14. Dansk lov

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.

15. Cookies

På PhoneCare.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan dette gøres afhænger af din browser. Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til info@phonecare.dk

16. Webstatistik

Vi bruger en webstatistik på PhoneCare.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere PhoneCare.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 06.10.2016